Lataa Mun Pirkkala -sovellus ja avaa ”kuuma linja” kuntaan

31.1.2018

Pirkkalan kunta avaa ”kuuman linjan” kuntalaisten ja kunnan välille uuden Mun Pirkkala -sovelluksen avulla. Myös verkkosivujen chat-palvelu, palvelupisteiden info-tv:t ja pääkirjaston Mun Pirkkala -nurkka parantavat viestintää.

Uudet viestintäpalvelut helpottavat ja nopeuttavat vuorovaikutusta

Mun Pirkkala -sovelluksen käyttäjät saavat helposti ja nopeasti tietoa kunnan asioista ja tapahtumista. Sovellus hyödyntää paikkatietoa, jonka avulla käyttäjille voidaan lähettää herätteitä lähistöllä olevista kiinnostavista kohteista tai erilaisista vikatilanteista. Kuntalainen voi puolestaan lähettää näppärästi vikailmoituksia puhelimestaan paikkatietoa hyödyntäen. Ilmoittaja saa vastauksen suoraan omaan puhelimeensa.

Sovelluksen voi ladata ilmaiseksi AppStoresta ja Google Play -kaupoista nimellä Mun kunta. Kunnaksi valitaan Pirkkala. Sovelluksen on kehittänyt ohjelmistoyritys Vincit Oy.

Chat madaltaa yhteydenottokynnystä

Pirkkalan kunnan verkkosivuilla on otettu käyttöön chat-palvelu. Tällä hetkellä reaaliaikaista neuvontaa tarjoaa Asiointipiste, jonka palveluneuvojat vastaavat chatin kautta tulleisiin kysymyksiin arkisin klo 9–15. Palveluaikojen ulkopuolella voi jättää yhteydenottopyyntöjä.

Chat-palvelu laajenee vaiheittain myös kunnan muihin yksiköihin, jolloin asiantuntevaa apua on tarjolla entistä helpommin ja nopeammin. Chatin avulla tavoitetaan myös sellaisia kuntalaisia, jotka asioivat kunnan kanssa vain vähän tai eivät ollenkaan perinteisiä viestintävälineitä käyttäen. Muutaman kuukauden käytössä ollut chat-palvelu onkin selvästi madaltanut yhteydenottokynnystä, ja se on saanut asiakkailta hyvää palautetta.

Info-tv:t tuovat kunnan katukuvaan

Info-tv -näyttöjen avulla Pirkkalan kunta lisää ajankohtaisviestintää kuntalaisille kunnan asiointi- ja palvelupisteissä. Suupalla sijaitsevan Asiointipisteen ja kauppakeskus Veskassa sijaitsevan Partolan toimipisteen ikkunoiden näytöiltä kuntalaiset saavat asioinnin lomassa tietoa kunnan uutisista, tapahtumia ja virallisista ilmoituksista. Viestit näkyvät näin katukuvassa.

Info-tv:t ovat olleet jo pidempään käytössä pääkirjastossa, terveyskeskuksessa ja vapaa-aikakeskuksessa asiakastiloissa. Info-tv:t otetaan nyt käyttöön Asiointipisteen ja Partolan toimipisteen lisäksi Pirkankoivussa ja Pihlajamäessä.

Mun Pirkkala -nurkan avajaiset ystävänpäivänä

Mun Pirkkala -nurkka sijaitsee pääkirjastossa lukusalin vieressä. Nurkkaan tulee interaktiivinen tv, jonka avulla on tarkoitus osallistaa ja aktivoida kuntalaisia ajankohtaiseen keskusteluun. Nurkassa voidaan järjestää myös pienimuotoisia tapaamisia ja keskustelutilaisuuksia ajankohtaisista asioista. Avajaisia vietetään ystävänpäivänä 14. helmikuuta.

Visuaalinen ilme yhtenäistyy

Uusien viestintäpalveluiden käyttöönotto on osa laajempaa Mun Pirkkala -konseptia, jonka tavoitteena on yhtenäinen käyttäjäkokemus sähköisessä asioinnissa ja käyntiasioinnissa. Suunnitelmaan kuuluu myös yhtenäisen visuaalisen ilmeen luominen kunnan asiointi-, toimi- ja palvelupisteisiin muun muassa ikkunateippausten avulla. Suunnitelmaa toteutetaan vaiheittain.

Asiointipiste Suupalla saa ensimmäisenä raikkaan Pirkkala-ilmeen. Näin kunta erottuu jatkossa paremmin katukuvassa ja asiakkaat löytävät helpommin oikeaan paikkaan. Nykyinen kunnanvirasto puretaan, joten asiointipisteen näkyvyys on entistäkin tärkeämpää. Kunnanviraston sijaan käyntiasiointi hoituu nyt Asiointipisteessä.

Asiointipiste palvelee kuntalaisia yli viranomaisrajojen. Pirkkalan kunnan lisäksi osallisina ovat Työ- ja elinkeinohallinto, Kela ja Pirkanmaan poliisilaitos. Sopimus Maistraatin kanssa on valmistelussa. Asiointipisteestä löytyvät myös Työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu (TYP) ja Ensimetrin palvelut. Siellä hoituvat myös Seuturekryn haastattelut.
 

Lisätiedot

Olli Niemi
Hallintojohtaja
050 374 5102
olli.niemi[at]pirkkala.fi

« Takaisin