Ajankohtaista


Asioi terveyspalveluissa verkossa 24/7
Klinik-asiointipalvelun kautta voit ottaa yhteyttä terveysasemalle mihin vuorokauden aikaan tahansa. Asiointi on helppoa ja nopeaa eikä jonottamiseen tarvitse käyttää aikaa. Klinik-asioinnin kautta hoituvat mm. seuraavat palvelut:

  • Ajanvarauspyyntö terveyskeskukseen
  • Yhteydenotto neuvolaan
  • Lääkärintodistukset ja lausunnot (ajokortti, terveystodistus jne.)
  • Pitkäaikaisen sairauden määräaikaiskontrolli
  • Tutkimustulosten kysely
  • Reseptin uusiminen

ASIOI VERKOSSA TÄSTÄ >


Ota OmaTays käyttöön
Tampereen yliopistollisen keskussairaalan kanssa asioivat voivat käyttää OmaTays-nimistä sähköisen asioinnin palvelua. OmaTays on uusi, sähköinen asiointitapa potilaan ja Taysin välillä. OmaTaysissa näet muun muassa omat ajanvarauksesi ja voit täyttää sähköisiä kyselyitä. Tutustu palveluun osoitteessa omatays.fi


Arkeen Voimaa -itsehoidon ryhmä käynnistyy tammikuussa
Hankaloittaako arkeasi yksinäisyys, mielialan lasku, pitkäaikaissairaus tai työttömyys?
Ryhmästä saat tukea sairauden oireiden hallintaan ja arjen sujuvuuteen.
Katso lisätiedot ja ilmoittaudu tästä


Tays Keskussairaalan sähköinen opaskartta on avattu
Tays Keskussairaalan alueelle on valmistunut sähköinen opaskartta, jota voi käyttää omalla älypuhelimella tai tietokoneella, ja opaskartta löytyy myös sairaalan kosketusinfonäytöiltä. Opaskartta on selainpohjainen, joten sen käyttöä varten ei tarvitse ladata älylaitteisiin erillistä sovellusta. Kartta mahdollistaa oman sijainnin paikantamisen sairaala-alueella, kun puhelimen sijaintitoiminto on kytketty päälle. Karttaan pääsee osoitteesta tays.fi/kartta
 


Chat-palvelun kautta saat neuvoja terveyteen liittyvissä kysymyksissä
Vesilahden terveyspalvelujen sivuilla on otettu käyttöön chat-palvelu, jossa sairaanhoitajat vastaavat chatin kautta tuleviin kysymyksiin arkisin klo 9-15.

Chat-palvelu mahdollistaa ajanvarauksettoman terveysneuvonnan ja terveydenhuollon palveluohjauksen. Chatin kautta voi kysyä yleisluontoisia terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä kysymyksiä, sekä saada tietoa Pirkkalan yhteistoiminta-alueen tarjoamista terveyspalveluista. Chatissa ei käytetä henkilötietoja, eikä sitä kautta voi varata aikaa terveyskeskukseen. Esimerkiksi laboratorio-vastauksia tai reseptien uusimista ei chatin kautta ole mahdollista tehdä vaan oikea paikka on sähköinen yhteydenottopyyntö.

Chat-palvelu ponnahtaa näytön alareunaan terveyspalvelujen omilta sivuilta. Palveluaikojen ulkopuolella tai chatin ollessa hetkellisesti suljettu asiakaskäyntien takia, voit lähettää kysymyksesi ja jättää sähköpostiosoitteesi niin saat vastauksen siihen.
 


Hoitotakuu: Vesilahden terveysaseman kiireettömän hoidon jonotiedote