Kurikankulman koululla on pitkät perinteet kansainvälisessä yhteistyössä Eurooppalaisten yhteistyökoulujen kanssa. Olemme olleet mukana neljässä EU.n rahoittamassa yhteistyöprojektissa, joista viimeinen päättyy syksyllä 2022.
Projektien tavoitteena on ollut kehittää opettajien ammattitaitoa, luoda lapsille luontainen väylä kansainväliseen yhteistyöhön tutustumiseen sekä tuoda uusia ajatuksia ja käytänteitä koulumme arkeen. Tämän hetkisen Erasmus+ projektimme Play Children Play tavoitteena oli kehittää koulun sekä lähiympäristön ulkoleikkitoimintaa niin koulupäivien kuin vapaa-ajan puitteissa. Projektimme ensimmäinen tapaaminen järjestettiin koulullamme 2019 lokakuussa. Järjestimme koululla Play Children Play-illan johon osallistui, vieraidemme lisäksi, suuri joukko lapsia sekä vanhempia.
Tarkoituksenamme oli järjestää vastaavat ulkotapahtumat kaikissa muissakin yhteistyökouluissamme. Covid19 on kuitenkin pakottanut meidät muuttamaan suunnitelmiamme. Tämän lukuvuoden aikana keskitymmekin luomaan toimintamalleja, jotka mahdollistavat erilaisten liikunnallisten sisältöjen tuomista osaksi eri oppiaineiden opetusta. Kurikankulman koululla on pitkät perinteet kansainvälisessä yhteistyössä Eurooppalaisten yhteistyökoulujen kanssa. Olemme olleet mukana neljässä EU.n rahoittamassa yhteistyöprojektissa, joista viimeinen päättyy syksyllä 2022. Projektien tavoitteena on ollut kehittää opettajien ammattitaitoa, luoda lapsille luontainen väylä kansainväliseen yhteistyöhön tutustumiseen sekä tuoda uusia ajatuksia ja käytänteitä koulumme arkeen.
Tämän hetkisen Erasmus+ projektimme Play Children Play tavoitteena oli kehittää koulun sekä lähiympäristön ulkoleikkitoimintaa niin koulupäivien kuin vapaa-ajan puitteissa. Projektimme ensimmäinen tapaaminen järjestettiin koulullamme 2019 lokakuussa. Järjestimme koululla Play Children Play-illan johon osallistui, vieraidemme lisäksi, suuri joukko lapsia sekä vanhempia. Tarkoituksenamme oli järjestää vastaavat ulkotapahtumat kaikissa muissakin yhteistyökouluissamme. Covid19 on kuitenkin pakottanut meidät muuttamaan suunnitelmiamme. Tämän lukuvuoden aikana keskitymmekin luomaan toimintamalleja, jotka mahdollistavat erilaisten liikunnallisten sisältöjen tuomista osaksi eri oppiaineiden opetusta.
Tämän hetkiset yhteistyökoulumme sijaitsevat Kroatiassa, Espanjassa sekä Belgiassa.
Partnerikoulujen kotisivut
Kroatia: http://os-silijasevic-oriovac.skole.hr/
Primary school Dr Stjepan Ilijašević Oriovac is a public state school situated in Oriovac which dates back to 1980. Oriovac is a small village in Brod – Posavina County (eastern part of Croatia – called Slavonia) with population of around 1800 inhabitans (the nearest city is Slavonski Brod as a centre of Brod – Posavina County). The school has also got two branch schools in two other villages: Brodski Stupnik and Slavonski Kobaš. The school hosts around 40 teachers and 330 pupils from 6 to 14 years and it is composed of 8 primary grades. There is also one pedagogist, psychologist and librarian. Besides regular subjects (Croatian and English Language, Maths, Art, Religion, PE, Physics, Chemistry, History, Design and Technology, Biology, Science, Music) pupils can choose from diversity of other optional and extracurricular subjects and activities like German, ICT, dancing, drama, puppet group, pick-point card group, project group, art group,singing group, ICT group, robotics, sports groups, household and others. Those activities can be changed either added some new ones if pupils show interest for them. Our school is digitally equipped and our teachers have been educated to work with various applications in their classes, smart boards and our students have access to tablets, micro bits, virtual classrooms etc. As a school community we are opened to cooperate on various types of projects in order to improve our knowledge, skills and gain some new and valuable experience.
Belgia: http://schoolbeke.be/
School Beke is an elementary school situated in Beke. Beke is a small village in Lievegem (in the belgian province of east flanders) Lievegem has a population of 26.000 inhabitants. (The nearest bigger city is Ghent.)
The school hosts around 20 teachers en ……. pupils from toddlers to 12 year olds and is composed of 3 classrooms for pre-schoolers and 7 primary classrooms. In our school system teachers give all subjects (Dutch and French language, maths, religion, art, music, drama, science, history, biology) for one steady class group. Beside the class teacher there is one teacher PE who gives sport classes to all the children of the school. Subject such as art, music, drama, science, history, biology, language are educated in the form of a project. We try to combine all the subjects in our project classes. The children choose the theme of the project in consultation with the teacher. We teach children in a experience-based way starting form their interests and knowledge. Our school is digitally equipped and our teachers have been educated to work with various applications in their classes, smart boards and our students have access to tablets and computers. We also have a teacher special needs. The educational care system in Flanders is build on an European principle of inclusion. Every child is welcome in our school. Only in cases when the special needs are to specific, a child will go to a specialized school.
As a school community we are opened to cooperate on various types of projects in order to improve our knowledge, skills and gain some new and valuable experience
Espanja: http://colegionebrija.es/